Vanaf 1 juli wijzigt de bereikbaarheid van de buurtteams in Overvecht. We zijn op meer én andere plekken in de wijk!
Gerard Jansen woont in Overvecht en was jarenlang klant bij Lister. Begin dit jaar vond hij zijn plek bij buurtteam Overvecht.
Onder andere buurtteams en scholen werken samen zodat kinderen onderwijs kunnen volgen.
Het Citydealoverleg helpt Utrechters die door ingewikkelde wet- en regelgeving in moeilijkheden zitten.

Welkom bij buurtteam Overvecht Centrum

Buurtteam Overvecht Centrum is er voor iedereen die in deze buurt woont. Van jong tot oud.

U kunt bij ons terecht met uw vragen. Wij hebben geen pasklare antwoorden maar bieden maatwerk zodat u zelf weer verder kunt. Onze hulp is kosteloos.

Ons team

Eén van ons gaat met u in gesprek over uw vragen. Samen kijken we wat u zelf kunt doen, waar mensen uit uw omgeving bij kunnen helpen en waarbij u professionele hulp nodig heeft. U houdt daarbij de touwtjes in handen. Het buurtteam ondersteunt waar nodig. Wij helpen u zoveel mogelijk zélf uw leven op de rit te krijgen. Soms is naast de hulp van het buurtteam nog andere zorg nodig. Wij helpen u bij de contacten met de juiste organisaties.

Samen in de buurt

We zoeken actief contact met groepen bewoners die dezelfde problemen of vragen hebben.

Op de balie bij ons ligt een smoelenboek: daarin vindt u de namen en foto’s van onze medewerkers. Dat boek ligt ook bij de huisartsen en bij de medewerkers van Me’kaar in Halve Maan.

Wilt u vrijwilligerswerk doen of iets voor de buurt betekenen? Heel graag! Laat het ons weten.


Spreekuren

Wilt u informatie, advies en hulp bij vragen op het gebied van regels en voorzieningen?
Wilt u hulp bij uw administratie of financiën?

Dan kunt u terecht  bij onze  sorteergroep en het digitaal spreekuur.  Daarnaast hebben we ook een juridisch inloopspreekuur op de maandag & donderdag van 09.00 tot 11.00 uur.

 

 

Activeringsgroep

Wilt u kijken naar uw mogelijkheden voor werk en/of dagbesteding?
Wilt u werken aan de grip op uw eigen situatie?
Wilt uw  praktische tips rondom CV en sollicitatiebrief?

Dan is de Activeringsgroep misschien wel wat  voor u. Voor meer informatie hierover kunt u contact opnemen met Vincent Wartena (06-10795112 ) of  Marnix Coumou (06-10734935).


Klant aan het woord

Hoe wordt het buurtteam ervaren door de inwoners? Wij laten onze klanten aan het woord. 

"Ik was in maanden niet buiten geweest"
Meneer Veldhuijzen (82) had last van depressies en kwam de deur niet meer uit. Met ondersteuning van het buurtteam krabbelde hij uit het dal. Klik hier om het verhaal van meneer Veldhuijzen te lezen. 

“Hier wordt echt naar je geluisterd.”
Laila (27) ontvluchtte haar ouderlijk huis. Via een omweg kwam ze terecht bij een buurtteam in Overvecht. Klik hier om het verhaal van Laila te lezen.

Klant aan het woord

“In de wetenschap dat ik altijd bij mijn begeleidster terecht kan, krijg ik langzaamaan meer zelfvertrouwen.”
Patrick de Koster (47) werd plotseling dakloos toen zijn moeder overleed en het huis verkocht werd. Toen hij een woning kreeg, maakte hij kennis met Buurtteam Kanaleneiland. Klik hier om het verhaal van Patrick de Koster te lezen. 

“We waren in één klap van onze schulden af en van onze zorgen.”
Meneer en mevrouw Fadaei kwamen ten einde raad terecht bij Buurtteam West. Klik hier om het verhaal van meneer en mevrouw Fadaei te lezen.


Waarom buurtteams?

echtscheiding
opvoeden en opgroeien
werkloosheid
huiselijk geweld
psychische problemen
schulden
eenzaamheid
overlast
onderwijs
verslaving

Downloads

Algemene folder
Over de buurtteams: download (pdf)

Ouderen
Speciaal voor ouderen: download (pdf)

Privacy
Handzame informatie: download (pdf)

Klachten
Voor klanten van jeugd&gezin: download (pdf)
Voor klanten van sociaal: download (pdf)

Contact en openingstijden

Bezoekadres
Gloriantdreef 25
3562 KW Utrecht

Telefoon: 030 7400 505
E-mail:

Open inloop
maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur

Bereikbaar telefoon en e-mail
maandag t/m vrijdag van 9:00 tot 17.00 uur