Welkom bij Buurtteam de Meern.
Kunt u hulp of advies gebruiken?
Wij denken graag met u mee!
Lees hier wat wij voor u kunnen
betekenen. Bellen of mailen kan
van ma 09.00 uur t/m vr 17.00 uur.
Ben je al klant van het buurtteam? Dan kun je hier inloggen op Mijn Buurtteam
De Dompelaar 1d
3454 XZ De Meern
Open inloop: ma t/m vr 09.00 - 13.00 uur.
030 7400 516
Stuur een emailLeer stap voor stap om zelf meer te regelen via internet. Aangifte doen bij de Belastingdienst. Een verhuizing doorgeven aan de gemeente. Huurtoeslag aanvragen. Allemaal zaken die je steeds meer moet regelen via internet.
In Utrecht leven ongeveer 23.000 huishoudens van een minimum inkomen. Hoewel er veel voorzieningen voor hen in het leven zijn geroepen, valt het niet mee om snel te achterhalen welke regelingen en voorzieningen er voorhanden zijn.
‘Het leven is niet altijd gemakkelijk. Toch zou ik nooit terug willen naar de tijd voordat Amiet er was. Hij heeft ons leven enorm verrijkt.’
In het huidige digitale tijdperk vinden veel mensen het extra fijn om persoonlijk geholpen te worden. Daarom zijn de onafhankelijke cliëntondersteuners van U Centraal Eva en Joost iedere donderdagmiddag fysiek aanwezig in de Geldzaak.
U kunt bellen of een e-mail sturen om een afspraak te maken. Meestal lukt het om binnen een paar dagen een afspraak te plannen. Op de pagina van uw buurtteam vindt u de contactgegevens, het adres en de tijden van onze inloopspreekuren.
Dit is afhankelijk van uw vraag of situatie. Soms is één gesprek met u voldoende. Soms is meer tijd nodig om samen een oplossing te vinden. En soms houden we nog een tijdje contact als een steuntje in de rug.
Ook als specialistische of langdurige zorg nodig is, helpen wij. Bijvoorbeeld door u in contact te brengen met de juiste organisaties. Ook zorgen we ervoor dat het behandelplan van de specialist goed past bij de andere zorg en ondersteuning die u nodig heeft. Zo werken de hulpverleners niet langs elkaar heen en houdt u het overzicht.