Welkom bij Buurtteam de Meern.
Kunt u hulp of advies gebruiken?
Wij denken graag met u mee!
Lees hier wat wij voor u kunnen
betekenen. Bellen of mailen kan
van ma 09.00 uur t/m vr 17.00 uur.
De Dompelaar 1d
3454 XZ De Meern
Open inloop: ma t/m vr 09.00 - 13.00 uur.
030 7400 516
Stuur een emailDoor de lockdown is iedereen veel thuis, hierdoor kunnen de spanningen (extra) oplopen. Om te zorgen dat je makkelijk contact kunt leggen met Veilig Thuis, kun je - naast bellen - nu ook anoniem chatten. Je vindt de website hier, onderaan de pagina vind je de knop 'Chat met Veilig Thuis'.
Vanaf donderdag 17 december 2020 is het voor Utrechters die gedupeerd raakten door de Kinderopvangtoeslagaffaire mogelijk om zich telefonisch bij het buurtteam te melden. De Gemeente Utrecht start een campagne om de gedupeerden in beeld te krijgen en zo snel en goed mogelijk te helpen. Gedupeerde ouders uit Utrecht kunnen zich melden via 030 – 7400 530 om ondersteuning te krijgen van het buurtteam in hun wijk.
U kunt bellen of een e-mail sturen om een afspraak te maken. Meestal lukt het om binnen een paar dagen een afspraak te plannen. Tijdens de coronamaatregelen doen wij onze afspraken zoveel mogelijk telefonisch. Op de pagina van uw buurtteam vindt u de contactgegevens, het adres en de tijden van onze inloopspreekuren. Vanaf 3 juni kunt u weer tijdens aangepaste openingstijden bij het buurtteam langskomen, wij nemen daarvoor de nodige maatregelen..
Dit is afhankelijk van uw vraag of situatie. Soms is één gesprek met u voldoende. Soms is meer tijd nodig om samen een oplossing te vinden. En soms houden we nog een tijdje contact als een steuntje in de rug.
Ook als specialistische of langdurige zorg nodig is, helpen wij. Bijvoorbeeld door u in contact te brengen met de juiste organisaties. Ook zorgen we ervoor dat het behandelplan van de specialist goed past bij de andere zorg en ondersteuning die u nodig heeft. Zo werken de hulpverleners niet langs elkaar heen en houdt u het overzicht.
Een klantondersteuner:
• geeft kortdurende ondersteuning bij het aanvragen van zorg en ondersteuning;
• helpt met uitzoeken wat uw vragen en wensen zijn en helpt u deze onder woorden te brengen;
• gaat mee naar gesprekken;
• helpt bij het zoeken naar de juiste informatie;
• legt uit hoe een aanvraag verloopt;
• helpt bij het maken van eigen keuzes;
• denkt mee en helpt zoeken naar oplossingen met mensen in de eigen omgeving;
• denkt mee en helpt zoeken naar mogelijkheden in de buurt;
• helpt als u het oneens bent met de zorg of ondersteuning die u krijgt.
Er is een onafhankelijke klantondersteuner voor alle Utrechters die hulp nodig hebben bij het aanvragen van zorg en ondersteuning. Ook mensen die al zorg en ondersteuning krijgen, of die mantelzorg geven, kunnen gebruik maken van een klantondersteuner. Het is gratis.
U kunt onze teams bellen en mailen, dan helpen we u graag verder. Langskomen kan ook. Bekijk de openingstijden per buurtteam.
Alle buurtteams