We zijn er voor iedereen die woont in de buurten Nieuw Hoograven, Bokkenbuurt, Oud Hoograven, Tolsteeg en Rotsoord.
Bellen of mailen kan van ma 09.00 uur t/m vr 17.00 uur. Langsgaan: van maandag tot en met donderdag, tussen 9.00 en 12.00 uur.
't Goylaan 77 (langsgaan: maandag t/m donderdag 09.00-12.00 uur)
3525 AA Utrecht
030 7400 512
Stuur een emailVanaf donderdag 17 december 2020 is het voor Utrechters die gedupeerd raakten door de Kinderopvangtoeslagaffaire mogelijk om zich telefonisch bij het buurtteam te melden. De Gemeente Utrecht start een campagne om de gedupeerden in beeld te krijgen en zo snel en goed mogelijk te helpen. Gedupeerde ouders uit Utrecht kunnen zich melden via 030 – 7400 530 om ondersteuning te krijgen van het buurtteam in hun wijk.
Er komt landelijke een harde lockdown tot 19 januari. Veel winkels en ontmoetingsplaatsen gaan dicht, maar de buurtteams blijven bereikbaar.
U kunt bellen of een e-mail sturen om een afspraak te maken. Meestal lukt het om binnen een paar dagen een afspraak te plannen. Tijdens de coronamaatregelen doen wij onze afspraken zoveel mogelijk telefonisch. Op de pagina van uw buurtteam vindt u de contactgegevens, het adres en de tijden van onze inloopspreekuren. Vanaf 3 juni kunt u weer tijdens aangepaste openingstijden bij het buurtteam langskomen, wij nemen daarvoor de nodige maatregelen..
Dit is afhankelijk van uw vraag of situatie. Soms is één gesprek met u voldoende. Soms is meer tijd nodig om samen een oplossing te vinden. En soms houden we nog een tijdje contact als een steuntje in de rug.
Ook als specialistische of langdurige zorg nodig is, helpen wij. Bijvoorbeeld door u in contact te brengen met de juiste organisaties. Ook zorgen we ervoor dat het behandelplan van de specialist goed past bij de andere zorg en ondersteuning die u nodig heeft. Zo werken de hulpverleners niet langs elkaar heen en houdt u het overzicht.
Een klantondersteuner:
• geeft kortdurende ondersteuning bij het aanvragen van zorg en ondersteuning;
• helpt met uitzoeken wat uw vragen en wensen zijn en helpt u deze onder woorden te brengen;
• gaat mee naar gesprekken;
• helpt bij het zoeken naar de juiste informatie;
• legt uit hoe een aanvraag verloopt;
• helpt bij het maken van eigen keuzes;
• denkt mee en helpt zoeken naar oplossingen met mensen in de eigen omgeving;
• denkt mee en helpt zoeken naar mogelijkheden in de buurt;
• helpt als u het oneens bent met de zorg of ondersteuning die u krijgt.
Er is een onafhankelijke klantondersteuner voor alle Utrechters die hulp nodig hebben bij het aanvragen van zorg en ondersteuning. Ook mensen die al zorg en ondersteuning krijgen, of die mantelzorg geven, kunnen gebruik maken van een klantondersteuner. Het is gratis.
U kunt onze teams bellen en mailen, dan helpen we u graag verder. Langskomen kan ook. Bekijk de openingstijden per buurtteam.
Alle buurtteams