Welkom bij het buurtteam.
Bewoners van Utrecht kunnen bij ons terecht voor ondersteuning.
Als je een hulpvraag hebt over bijvoorbeeld opvoeden en opgroeien, onderwijs en
studie, geldzaken of gezond ouder worden, dan zijn wij er voor je.
We zijn altijd dichtbij.
Bel, mail of kom gerust langs bij het buurtteam bij jou in de wijk.
De medewerker aanmelding en contact bespreekt met jou je vraag en bekijkt of je op
de goede plek bent.
Kunnen wij je helpen?
Dan ontvang je een uitnodiging voor een eerste gesprek.
Het kan zijn dat jouw hulpvraag beter door een andere organisatie kan worden
opgepakt
Wij helpen je dan om met hen in contact te komen.
Bij je aanmelding krijg je toegang tot een persoonlijke plek in ons online
klantenportaal.
Hiervoor ontvang je een uitnodiging via e-mail.
Het klantportaal is een online afgeschermd gedeelte, waar je al je gegevens, plan en
doelen en andere documenten makkelijk kunt terugvinden en aanpassen.
Het eerste gesprek kan plaatsvinden bij het buurtteam, in bijvoorbeeld een buurthuis
of bij jouw thuis.
We kijken samen wat past.
Je kunt altijd iemand vragen om bij dit gesprek aanwezig te zijn.
Bijvoorbeeld een familielid, vriend, vriendin of andere bekende.
Ook kun je vragen om onafhankelijke cliëntondersteuning door U Centraal.
Als je ondersteuning nodig hebt, maken we samen een plan.
In het plan beschrijven we de doelen die je wilt bereiken.
En hoe je die doelen kunt bereiken.
Daarna ga je met het buurtteam aan het werk.
Dit kan zijn samen met anderen, individueel of bijvoorbeeld met een online training.
Uiteindelijk gaat het erom dat jij met je hulpvraag geholpen bent.
En dat je weet hoe je zonder professionele hulp van het buurtteam verder kan.